3 tips för att bli morgonpigg

Många har svårt att gå upp tidigt så jag tänkte dela med mig av mina tips såhär på morgonkvisten. Självklart underlättar det att gå upp tidigt för personer som har svårt att hålla sig vaken sent på kvällen eftersom dom sover sina timmar men här kommer mina tips. Fungerar för mig trots några timmar för lite sömn! 


 
1. Om det brukar sluta med att du ex. sover till 7 men borde gå upp till 6 för att slippa stressa, ställ klockan lite tidigare i det tempot du känner. Första veckan kan alarmet stå på 6.45, andra 6.30 osv osv.. Ni fattar! Då hinner kroppen vänja sig för trots allt, det är en vane sak.
 
2. Vatten!! Något som är ett måste för mig är att ha vatten bredvid sängen för att kunna vakna. Några klunkar direkt på morgonen gör att jag får en liten kick och blir piggare, + att du börjar dagen med vätska vilket är bra för hälsan, hyn och massa mer! 
 
3. Vad ni än gör, snooza INTE! Det är vetenskapligt bevisat att kroppen bara blir tröttare när du snoozar och din hjärna utsätts för påfrestningar. Ett bra sätt att undvika snooze-knappen är att ha mobilen på andra sidan rummet så du måste gå upp för att stänga av alarmet! 
 


Okategoriserade | |
Upp