What I eat in a day

Innan jag börjar vill jag säga att jag uppmanar alla att äta en balanserad kost och få i sig alla näringsämnen man behöver. Det här är endast mitt sätt att äta och det funkar för mig, det betyder inte att du måste äta såhär. Hitta ditt egna sätt men testa gärna mitt under en kortare tid och se hur du mår av det. Om du inte mår bra bör du sluta och om du planerar att ändra om din kost och vardag bör du alltid rådfråga en läkare. 
 
Frukost: Jag börjar varje morgon med ett stort glas vatten, det hjälper mig att vakna till och det är bra för att återfukta hyn. Jag gör alltid smoothie till frukost, beroende på tid och humör gör jag antingen en smoothiebowl eller så hälls smoothien upp i ett glas. Om jag känner mig väldigt hungrig den morgonen tar jag ett glutenfritt knäckebröd. Till det dricker jag alltid te. 
 
Mellan frukost och lunch dricker jag mycket vatten, säkert 1-2 flaskor. 
 
Lunch: Till lunch äter jag mycket sallad och grönsaker, även fast jag är i skolan gör jag det. Beroende på vad skolans vegetariska är tar jag av det men många gånger sätter jag ihop min egna sallad från salladsbuffen. Den kan innehålla grönsallad, tomat, gurka, ris och bön blandning. Jag tar det som erbjud helt enkelt. Om jag äter lunch hemma är det en grönsallad som gäller. 
 
Mellan lunch och middag äter jag en frukt eller så dricker jag en medtagen smoothie eller drick-kvarg. Det här är också ett jätte viktigt mål för mig eftersom jag åker och tränar innan middagen. 
 
Middag: Eftersom jag inte äter rött kött eller kyckling blir det vegetarisk eller fisk. Min favoritmiddag är grilladlax, en grön sallad och ugnsbakade rotfrukter, det är dock lite jobbigt att laga på vardagarna. Måndag till fredag består min middag oftast av någon vegetarisk biff ex. egen gjorda morotsbiffar tillsammans med en grönsaker. Till det äter jag någon form av kolhydrat, om den innehåller gluten äter jag glutenfritt. En annan klassisk middag hemma i min familj är en soppa med gott bröd, även här glutenfritt. 
 
På kvällen brukar jag stoppa i mig en frukt eller lite bär tillsammans med en kopp te. Det här är min stund då jag myser och varvar ner efter en lång dag och den värderar jag högt. 
 
 
Food & Recipes | |
Upp