Leg day

Shit vilket grymt pass jag hade idag på gymmet, riktigt härligt och peppad inför nästa pass nu! 
 
Idag körde jag 30min springning på löpbandet och avslutade med att gå för att varva ner lite. Efter det gjorde jag min standard - hopprepet! Jag körde allt som allt 200 snabba framåt och 200 slalomhopp som jag kallade dom. 
Springning och hopprep brukar jag göra varje träningspass och ser det som min cardioträning. Efter cardion var det dags för benövningar med mina vrist tyngder på 2kg. Idag fick det bli olika typer av squats, både med lyft och utan. Några former av kissande hunden, olika rumplyft, lunges osv osv.. Är i alla fall otroligt nöjd och benen skakade efteråt vilket är ett bra betyg! 
 
När jag tränar och stretchar försöker jag föra in så mycket rörlighet som möjligt då jag är väldigt stel i grunden och det kan jag verkligen tipsa dig att göra! Man får snabba resultat av det och känner skillnaden från gång till gång vilket gör att du ständigt är motiverad. Här är en favorit stretch; stå upp och lägg upp ena benet mot något bänkliknande i höfthöjd och böj benet. Det stretchar riktigt bra i rumpan men ger dig också rörlighet. 




Workout | |
Upp